Home > Nyheter > Dayana färdig med ekonomistudier
Dayana

Stort grattis till vår stipendiat Dayana, som är nu klar med grundutbildningen i redovisning och ekonomi på Universidad Nacional de Ucayali. Hon planerar att arbeta som konsult inom redovisning, ekonomi och utveckling för shipibo-folket. Men först vill hon läsa vidare och få en masterexamen.

Här är Dayanas brev till Amazonasföreningen:

”Jag och min familj är mycket glada för att jag har fått möjlighet att studera. Jag är stolt över att vara utbildad och ha en yrkesexamen i något som vårt samhälle behöver. Min plan är att fortsätta att läsa till en masterexamen. Då är jag väl förberedd för arbete i  offentlig verksamhet. Jag vill använda alla kunskaper jag har fått för att bidra till vårt samhälle, speciellt för mitt folk shipibo.

Det bästa med studierna har varit all kunskap som jag har fått från mina lärare och att jag fått många nya vänner, som är nu mina kollegor i branschen.

Stipendiet har varit en stor välsignelse och hjälpt mig under min tid vid universitetet. Mitt uppriktiga tack till alla som stöttar Amazonasföreningen. Jag hoppas att ni fortsätter att stödja oss unga människor i Amazonas.

Jag vill också säga stort tack till hela min familj, som stöttat mig genom mina studier. ”

Vänliga hälsningar från Dayana i Pucallpa

Dayana i klassrummet med klasskamrater.

2 Comments, RSS