Home > Nyheter > Rekordinsamling av Furuhällsskolan
Mänsklig "enarmad bandit"

40 000 kr insamlade under en kväll!

23 oktober hade Furuhällsskolan en Amazonasbasar med ett helt fantastiskt resultat – hela 40 000 kr! Tack vare elevernas fina arbete kan en ung shipibo studera fyra år på universitet och får på så sätt möjligheter att lyfta sig och sin familj från fattigdom och utanförskap.

Eller så kan vi uttrycka det så här: Tack vare er kan fyra unga shipibo fortsätta sina studier på universitet ett år till!

Eleverna gör verkligen stor skillnad och det finns inte ord för hur glada vi i Amazonasföreningen är för Furuhällsskolans stora engagemang. De kan verkligen vara stolta över vad de åstadkommit!

Under basaren fick besökarna delta i en mängd roliga aktiviteter:

Levande "enarmad bandit"

Levande ”enarmad bandit” som gick till så att du satsar en tia och plinga i klockan så kommer bilderna fram på ett…två..tre! Tre lika ger vinst och de vuxna i båsen hade tre olika bilder att välja mellan.

grill av marshmallows

På gården kunde gästerna grilla marshmallows efter att ha gett valfri gåva.

Peka och vinn

Peka och om det är ett hjärta på baksidan får du välja en grej på vinstbordet…men du får behålla teckningen.

Chokladhjul

Furuhuällsskolans hemmagjorda chokladhjul gjorde succé.

Fat av löv

Det fanns vackra höstlöv i lera för värmeljus samt gratulationskort och armband som eleverna i klass F1 hade gjort.

Skylt till kaféet

Gästerna kunde välja mellan att gå på kafé på på två olika ställen, vilket var mycket genomtänkt eftersom fika är attraktivt. Eleverna hade tänkt på glutenfritt, laktosfritt, äggfritt och mjölkfritt. Mycket delikat!

Vill din skola också samarbeta med Amazonasföreningen?
Läs mer i vår broschyr!  Ladda hem broschyren som pdf.

Kontakta oss gärna.