Home > Volontärarbete > Andra volontärveckan – del 1

En vecka av utbildning och nya erfarenheter

Den här veckan har varit väldigt varm. Här är det regnperiod, men regnet har inte kommit på flera dagar. Det börjar bli jobbigt på dagarna att försöka vara produktiv inne på Casa Ametra. Internet är långsamt eftersom det är regnperiod. Svetten rinner på Ryggen.

Här är en samling på Alianza Arcanas Personal
Från vänster övre raden: Daniel volontär, Paul arbetar på Alianza Arkana, Macarena volontär, Camilla volontär, Ryan volontär, Matt volontär och Marcello Volontär. Mellan raden: Gesa Volontär, Jag Volontär för vår förening, Sherley Volontär, Taylor volontär, Marko jobbar i byn St Clara med permakultur och jordbruk. Nedre raden : Laura Volontär, Pablo jobbar med ST Claras Ungdommar, Diego Volontäroch Macarena Volontär.

Den här veckan har jag haft ett möte med Paul som jobbar på Alianza Arcana. Eftersom att våra studenter i Amazonas föreningen Härryda skall kunna få tillgång till de datorer vi har tagit med oss, så fick jag nyckel till vårt hus!

Första mötet med Stipendiaterna ensam!

Den här veckan hade vi ett möte alla studenter. Vi diskuterade vad som skulle hända i Februari/Mars för våra studenter när det är lov! Många utav våra studenter kommer att jobba.

One Coment, RSS