Home > Nyheter > Grattis Kevin till avslutade studier!
Kevin Cairuna Suarez

Amazonasföreningens stipendiat Kevin har efter två års tekniska studier certifierat sig som utvecklare av informationslösningar (Information Systems Development) vid Instituto de E-ducation Superior Tecnológico Publico.

Hur känner du för att ha avslutat dina studier?
Det är en stor prestation att ha avslutat studierna och jag är stolt över att ha klarat det. Nu kan jag söka många jobb och min yrkestitel kommer att betyda mycket. Jag är också tacksam över mina föräldrar och hela min familj som stöttat mig.

Vad har varit det bästa av dina studier?
Att jag har skaffat mycket kunskap och på så sätt kan undervisa och föra vidare det jag lärt mig till mina medmänniskor och Shipibo-folket.

Hur planerar du att använda dina studier i framtiden?
Min plan är att ansöka om ett bra jobb och kunna hjälpa min familj, framför allt mina föräldrar. Jag tänker använda mina studier för att hjälpa samhället, genom att undervisa andra som behöver det.

Hur ser du på stipendiet som Amazonasföreningen ger?
Stipendiet var en stor hjälp för mina studier eftersom jag det betalade min undervisning, mina praktikplatser och till stor del för dokumentationen av min yrkestitel. Så jag är mycket tacksam för Amazonasföreningens stöd.

Är det något som du tycker vi borde förbättra?
Nej, för mig fungerade allt bra. Ni gav ett viktigt ekonomiskt stöd. Amazonasföreningen borde ha fler stipendiater, det finns många fler unga som behöver stödet. Jag känner många som är i samma situation som jag.